Преподаватели кафедры «Методика начального образования» педагогического факультета.
Ежегодник о выполнении научно-исследовательских работ в 2020-2021 учебном году
отчет
В журнале SCOPUS
1. «Применение проблемных методов обучения в развитии навыков математического мышления студентов» // Психология и образование (2022) 58 (1): 43-49 (журнал Скобус) Е.М. Худойназаров, Дж. Ярметов
2 .. Роль лексемы луны и ее синонимичной линии в формировании буквального текста в поэзии Матназара Абдулхакима. Solid State Technology International Scopus Electronic Journal 2023. 6/63. Страницы 189-196. Матназаров Явлон
Учебники
1. Методы обучения математике. - Т: Нодирабегим, 2023. - 199 с. (Учебное пособие) Худойназаров Э.М.
2. Роль халфа в узбекском фольклоре: монография. Ташкент / 2022. Оллаберганова С.Х.
3. Дополнительные занятия по математике в начальной школе. (Учебник) Ташкент. 2022. Худайназаров Э.М. J.R. Ярметов
Учебник
1. Комплекс упражнений на родном языке. - Ташкент: Байоз, 2023, 3 с. Джуманиязоа Мухаббат (в соавторстве с А. Атажоновой)
В международных журналах
1.Развитие речи детей путём обучения пересказу в дошкольном образовании // Ученый XXI века (международный научный журнал) .- № 12-1 (71), декабрь 2020 г., стр.64-67. Джуманиязоа Мухаббат (в соавторстве с Р. Нураддиновой)
2. Методологические аспекты работы над текстом художественного произведения на уроках начальной школы // «Польский научный журнал» выпуск 3 (36) часть 2. - Варшава, 2021, стр. 23-26. Джуманиязоа Мухаббат (в соавторстве с Г. Шариповой)
3. Использование обучающих игр на уроках родного языка в начальной школе // Польский научный журнал, выпуск 2 (35), часть 2. - Варшава, 2021, стр. 243-247. Джуманиязоа Мухаббат (в соавторстве с Э.Курбановой)
4. Использование самостоятельной работы в развитии мышления учащихся в начальной школе при обучении родному языку // «Польский научный журнал» выпуск 2 (35) часть 2.- Варшава, 2021, с. 173-178. Джуманиязоа Мухаббат (в соавторстве с М. Закировой)
1.Razvitiye rechi detey putom obucheniya pereskazu v doshkol'nom obrazovanii // Uchenyy XXI veka (mezhdunarodnyy nauchnyy zhurnal) .- №5. Роль уроков как основной формы обучения в дошкольном образовании .// POLISH SCIENCE JOURNAL: International Scientific Journal. (НОМЕР 11 (32) Часть 2 - ВАРШАВА, ПОЛЬША, 2020., с. 122-125. Атаджанова Аноргуль
6. Использование дидактических материалов в начальном образовании как фактор повышения эффективности обучения. // Современные научные вызовы и тенденции. Сборник научных трудов международной научной конференции. (НОМЕР 11 (33) Часть 2 - ВАРШАВА, ПОЛЬША, 2020., с. 176-179. Атаджанова Аноргуль
7. Улучшение речи учащихся за счет преподавания статей в Книге для чтения для начальной школы. // ПОЛЬСКИЙ НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ: Международный научный журнал. (НОМЕР 2 (35) Часть 2 - ВАРШАВА, ПОЛЬША, 2021., с. 234-237. Атаджанова Аноргуль
8. Методологические условия работы над художественным произведением в формировании литературных представлений учащихся в начальной школе .// // POLISH SCIENCE JOURNAL: International Scientific Journal. (НОМЕР 3 (36) Часть 2 - ВАРШАВА, ПОЛЬША, 2021., стр. 27-31. Атаджанова Аноргуль
11.Orgografiya-savodxonligimiz garovi.Polish science journal.Issve 5 (38)Warsav 2021.100-105-betlar. Tilavova Munavara
12. Concerning the study of hemeronyms in the uzbek language .- academicia a n i n t e r n a t i o n a l m u l t i d i s c i p l i n a r y r e s e a r c h j o u r n a l (doubl e bl ind ref ereed & revi ewed internat ional journal ) indiya,2020 iyun,707-710-b Sapayeva Boljon
13. Орфография - основа нашей грамотности. - польский научный журнал выпуск 5 (38) варшава, польша wydawnictwo naukowe "iscience" 2021, 100-105 б Сапаева Болжон
14. СПОСОБЫ АНАЛИЗА РЕЗУЛЬТАТОВ СТУДЕНТОВ НА КЛАССАХ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА. - Международный научный журнал U ch e y y XXI век № 12-1 (71), декабрь 2020, 53-58 б
15. ГЕМЕРОНИМЫ КАК ЕДИНИЦЫ ОНОМАСТИЧЕСКОЙ СИСТЕМЫ - Журнал инноваций в научных и образовательных исследованиях Том-1 Выпуск-1, 2021 С. 45-48. Сапаева Болжон
16. В индонезийском научном журнале International Journal on Integrated Education (IJIE) была опубликована статья «Головоломки как фактор формирования элементарных математических понятий в дошкольном образовании». Рахимова Фазилат.
17. В научном журнале Учёны XXI века опубликована научная статья «Дидактические игры как важный фактор в обучении решению задач». Рахимова Фазилат.
18. Научная статья «Нестандартные задания как средство формирования математической грамотности младших школьников» опубликована в Международном журнале научных инноваций в научно-педагогических исследованиях Рахимова Фазилат.
19. Особенности становления и развития современной детской литературы. «Современные научные вызовы и тенденции». Сборник научных трудов международной научной конференции. (21.11.2020). Выпуск 11. Часть 32. Варшава, Польша. 2020. Страницы 146-49 Русиматова Гульзода
20. Абдулла Авлони и детская литература. Третий XXI век. Международный научный журнал №12 6 (71), декабрь 2020 г. Ул. 80-83. Русиматова Гульзода
21. Современная узбекская детская поэзия в целом эстетическое явление. // ПОЛЬСКИЙ НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ: Международный научный журнал № 6 (39) - ВАРШАВА, ПОЛЬША., 22.08. 2021. Русиматова Гульзода
22. Совершенствование методической подготовки учителей начальных классов на основе инновационных подходов - Европейский журнал исследований и размышлений в области педагогических наук Бободжанов Махкам.
23. Педагогические основы повышения квалификации учителей начальных классов - «Образование и наука в XXI веке». Научно-образовательный электронный журнал. Выпуск №14 том 4. Бободжанов Махкам.
24. Эффективная организация учебного процесса в общеобразовательных школах. - «Образование и наука в XXI веке». Научно-образовательный электронный журнал. Выпуск №14 том 4. Бободжанов Махкам.
25. Научная проблема и решение. В научном журнале США, Мичиган, была опубликована статья «Математические сказки в формировании элементарных математических идей в начальной школе». 25.10.20. (Страницы 9-11) Рагимова Шойра
26. Взгляд на лингвокультурологическое, лингвопоэтическое исследование лакун, используемых в стихотворениях Матназара Абдулхакима, написанных на огузском диалекте. (Посмотрите на лингвокультурологическое, лингвопоэтическое исследование лакуны, использованное в стихотворениях, написанных текстазаром абдулхакимом на огузском диалекте). Опубликовано в Международном журнале научных исследований NOVATEUR PUBLICATIONS. Декабрь -2020 Страницы 131-133 Атаева Малохат
27. Роль письменной работы в формировании орфографии и родственной речи учащихся начальной школы. Роль письма в формировании орфографии и связной речи учащихся начальной школы. В феврале 2021 года Европейский журнал исследований, развития и устойчивого развития (EJRDS) опубликовал статью в международном журнале. Страницы 62-63 Атаева Малохат
28. Научная статья «Методы использования проблемных технологий обучения в обучении родному языку». 2021, Worsaw, Poland.B.113-116 Xajiyeva Dilfuza
29. Характеристика конкурса по иностранному языку в структуре профессионального конкурса будущего учителя профессионального образования. (Именная научная статья) Электронный журнал актуальных проблем современной науки, образования и обучения. Январь, 2021-I. ISSN 2181-9750. Хаджиева Дильфуза
30. «Роль основ критического мышления в системе образования Узбекистана» Абдикаримова Ф.Б. S.R. Раксимов. Журнал Узбекистана. Импакт-фактор: 5,423 Научный журнал «Восточный ренессанс: инновационные, образовательные, естественные и социальные науки» ISSN 2181-1784, Абдукаримова Фатима
23. Pedagogicheskiye osnovy povysheniya kvalifikatsii uchiteley nachal'nykh klassov - «Obrazovaniye i nauka v XXI veke». Nauchno-obrazovatel'nyy elektronnyy zhurnal. Vypusk №14 tom 4. Bobodzhanov Makhkam.
24. Effektivnaya organizatsiya uchebnogo protsessa v obshcheobrazovatel'nykh shkolakh. - «Obrazovaniye i nauka v XXI veke». Nauchno-obrazovatel'nyy elektronnyy zhurnal. Vypusk №14 tom 4. Bobodzhanov Makhkam.
25. Nauchnaya problema i resheniye. V nauchnom zhurnale SSHA, Michigan, byla opublikovana stat'ya «Matematicheskiye skazki v formirovanii elementarnykh matematicheskikh idey v nachal'noy shkole». 25.10.20. (Stranitsy 9-11) Ragimova Shoyra
26. Vzglyad na lingvokul'turologicheskoye, lingvopoeticheskoye issledovaniye lakun, ispol'zuyemykh v stikhotvoreniyakh Matnazara Abdulkhakima, napisannykh na oguzskom dialekte. (Posmotrite na lingvokul'turologicheskoye, lingvopoeticheskoye issledovaniye lakuny, ispol'zovannoye v stikhotvoreniyakh, napisannykh tekstazarom abdulkhakimom na oguzskom dialekte). Opublikovano v Mezhdunarodnom zhurnale nauchnykh issledovaniy NOVATEUR PUBLICATIONS. Dekabr' -2020 Stranitsy 131-133 Atayeva Malokhat
27. Rol' pis'mennoy raboty v formirovanii orfografii i rodstvennoy rechi uchashchikhsya nachal'noy shkoly. Rol' pis'ma v formirovanii orfografii i svyaznoy rechi uchashchikhsya nachal'noy shkoly. V fevrale 2021 goda Yevropeyskiy zhurnal issledovaniy, razvitiya i ustoychivogo razvitiya (EJRDS) opublikoval stat'yu v mezhdunarodnom zhurnale. Stranitsy 62-63 Atayeva Malokhat
28. Nauchnaya stat'ya «Metody ispol'zovaniya problemnykh tekhnologiy obucheniya v obuchenii rodnomu yazyku». 2021, Worsaw, Poland.B.113-116 Xajiyeva Dilfuza
29. Kharakteristika konkursa po inostrannomu yazyku v strukture professional'nogo konkursa budushchego uchitelya professional'nogo obrazovaniya. (Imennaya nauchnaya stat'ya) Elektronnyy zhurnal aktual'nykh problem sovremennoy nauki, obrazovaniya i obucheniya. Yanvar', 2021-I. ISSN 2181-9750. Khadzhiyeva Dil'fuza
30. «Rol' osnov kriticheskogo myshleniya v sisteme obrazovaniya Uzbekistana» Abdikarimova F.B. S.R. Raksimov. Zhurnal Uzbekistana. Impakt-faktor: 5,423 Nauchnyy zhurnal «Vostochnyy renessans: innovatsionnyye, obrazovatel'nyye, yestestvennyye i sotsial'nyye nauki» ISSN 2181-1784, Abdukarimova Fatima
31. Польский научный журнал (НОМЕР 5 (38), 2021) На тему гарантии нашей орфографии и грамотности. Страницы 100-105 Варшава, Польша 2021 Мадрахимова Динара
32. Словарь некоторых терминов и названий блюд, связанных с рисом в узбекском языке. Польский научный журнал. Международный научный журнал. Выпуск 1 (22). 2020. 125-128-б. Пирматова Озода
33. Некоторые сельскохозяйственные термины, употребляемые в хорезмском диалекте. СОВРЕМЕННЫЙ НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИЙ ЖУРНАЛ. ВЫПУСК 12 ЯНВАРЯ. Лондон 2020, 78-81 б Пирматова Озода
34. ГИДРОНОМИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ, СВЯЗАННЫЕ С ВЫРАЩИВАНИЕМ РИСА.
ИССЛЕДОВАНИЯ И РАЗРАБОТКИ (IJRD) Ежемесячно, рецензируется (рецензируется) и
Indexed International Journal Volume-5 Issue-3 Март 2020 Пирматова Озода
35. Соображения по этимологии лексемы ark. Инновации в развитии науки и образования. Международная научно-практическая крнференция. Сборник научных публикаций. Июль`. Казахстан. 2020. Пирматова Озода.
36. Лексико-грамматические особенности некоторых рисоводческих терминов огузского диалекта Узбекистана. X Международная конференция по тюркологии «Актуальные проблемы тюркологии: Россия и тюрко-мусульманский мир». Декабрь. Москва. 2020 Пирматова Озода
37. Названия некоторых вредителей, обнаруженных на стеблях риса. Польский научный журнал. Международный научный журнал. Выпуск 4 (37) Часть 3. Пирматова Озода.
38. Актуальные проблемы тюркологии: Россия и тюрко-мусульманский мир. Материалы X Международной тюркологической конференции 25 декабря 2020 г. Пирматова Озода
39. Польский научный журнал (НОМЕР 5 (38), 2021 г.). Страницы 100-105 Варшава,
Обучение творческому мышлению по математике. Польша 2021 Гул
40. Сочинено на стихи Матназара Абдулхакима.
место случайных слов в целостности художественного текста. "Литературная критика
Материалы международной конференции «Актуальные вопросы» (Республика Узбекистан.
к 75-летию со дня рождения ученого, академика Бахтиёра Назарова
материалы международной конференции). Ташкент 2020 16-19 сентября
Страницы 469-473. Матназаров Явлон (материалы международной конференции)
31. Pol'skiy nauchnyy zhurnal (NOMER 5 (38), 2021) Na temu garantii nashey orfografii i gramotnosti. Stranitsy 100-105 Varshava, Pol'sha
41. Boshlang‘ich ta’lim ona tili darslarida soʻz turkumlarini oʻrganishda ta’limiy o‘yinlardan foydalanish (fe’l soʻz turkumi misolida) jihatlari // «Polish science journal» issue part 2.- Warsaw, 2021, Qo’chqarova Shakarjon
42. Polish science journal (ISSUE 5(38), 2021) Proektno-issledovatelskaya deyatelnost v nachalnoy shkole kak factor povisheniye urovnya uchebnoy motivatsii mavzusida. 100-105-betlar Warsaw, Poland 2021-yil Dusmetova Maksuda
43. Ucheniy XXI veka xalqaro ilmiy jurnalida “Matematika darslarida birhad va ko‘phadlar ustida ko‘paytirish amalini bajarishda ayrim nostandart yondashuvlar” mavzusidagi maqola chop qilindi.(50-52 betlar) Xudayberganov G‘ayrat
44. Polish science journal (ISSUE 4(37), 2021) Boshlang`ich sinf o`quvchilar jamoasini shakllantirish metodikasi 100-105-betlar Warsaw, Poland 2021-yil Kutlimuratova Nargiza
На международных конференциях:
1. Формирование навыков чтения у учащихся начальных классов // Материалы международных научно-практических конференций на тему «Достижения женщин в науке, образовании, культуре и инновационных технологиях». –Джизак, 2021, 295-297-с. Джуманиязоа Лав
2. Включение человеческих качеств в уроки повествования в начальной школе // Материалы международной научно-практической конференции «Современные тенденции и факторы развития в применении цифровых технологий в начальном образовании» - Бухара, 2021 г., 512-514 стр. Джуманиязоа Лав
В журнале ДУБ
1. Роль внеклассного чтения в формировании культуры чтения у младших школьников. Интеграция науки, образования и практики. Выпуск: 2181-1776, 2021 Сапаева Болжон
2. Способы изучения стихотворений на сезонную тематику во 2-м классе. - Актуальные вопросы методологии узбекского языка Ташкент: 2021,396-400b Сапаева Болжон
3. В спецвыпуске Журнала непрерывного образования за 2021 год была опубликована статья «Возможности обеспечения индивидуальности младших школьников при формировании базовых компетенций» Давлетова Еркабоя.
1. В научном журнале «Ребенок и время» опубликована научная статья «Возможности развития логического мышления учащихся в процессе начального математического образования». Рагимова Фазилат
5. В научном журнале «Ребенок и время» 2/2021 опубликована статья «Возможности сказок в развитии математического воображения детей». (Страницы 63-66) Рагимова Шойра
6. Научная статья «Актуальность использования компетенций при обучении родному языку в начальной школе». Вестник Хорезмской Академии Мамуна. Хива 2021-2. Хаджиева Дильфуза
7. Устранение а-субгармоник функции »НАУЧНЫЕ ИСТОЧНИКИ Стр. 3-8 № 2020 Бекчанов Сардор
8. «Обучение основам критического мышления как новой науки в Узбекистане». F.B. Абдикаримова. Студенческий вестник научный журнал. № 22 (167) Москва. Абдукаримова Фотима
9. «Проектное обучение по математике в начальной школе». - «Научно-методический журнал научных источников» Халиллаева Гозалой
10. О лексико-семантических группах, характерных для терминов дикорастущих растений. Актуальные вопросы филологических исследований. (Сборник научных статей) I книга. Навои 2020 Пирматова Озода
11. Использование интерактивных методов в обучении стихам Анвара Абиджана. Вестник Хорезмской Академии Мамуна. Хива-2021. Пирматова Озода
12. Этимология некоторых терминов, связанных с рисом. Вестник Хорезмской Академии Мамуна. Хива-2021. Пирматова Озода
13. Статья «Формула Карлемана для матричных полей» была опубликована в 1-м номере журнала «Источники науки» за 2021 год (стр. 3-8). Курёзов Достонбек
14. Поэзия Матназара Абдулхакима как художественный инструмент плеоназма «Научный вестник Хорезмской Академии Мамуна». Матназаров Явлон
15. Афаристические «жемчужины» в поэзии Матназара Абдулхакима. Сборник филологических этюдов. Издательство «Мухаррир» Ташкент 2020. Стр. 77-81. Матназаров Явлон
16. Лингвопоэтика окказионализмов, сформированных в поэзии Матназара Абдулхакима с помощью формирующих аффиксов. Матназаров Явлон
16 статей в журнале ВАК
6. Nauchnaya stat'ya «Aktual'nost' ispol'zovaniya kompetentsiy pri obuchenii rodnomu yazyku v nachal'noy shkole». Vestnik Khorezmskoy
Материалы конференции
На республиканских конференциях:
1. Эффективная организация чтения рассказов // Материалы Республиканской научно-практической конференции на тему «Значение жизни и творчества Зокирджона Холмухаммад оглу Фурката в воспитании молодежи». - Ташкент, 2020, стр. 233-237 Джуманиязова Мухаббат ( М. В соавторстве с Худаяровой)
2. Требования к занятиям родным языком в начальном образовании // Материалы Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного и грамотного подхода к начальному образованию». Книга 2.-Ташкент, 2020, 76- Стр. 80 Джуманиязова Мухаббат (соавтор. -автор с Х. Оллабергановой)
3. Развитие устной речи учащихся на внеклассных занятиях по чтению в начальной школе // Материалы республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы методики узбекского языка». Книга 2. - Ташкент, 2021, стр. 376-377 Джуманиязова Мухаббат (в соавторстве с О. Собировым)
4. Использование игр и заданий для повышения активности младших школьников на уроках родного языка // Материалы Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы методики узбекского языка». Книга 2. - Тоскент, 2021, страницы 364-367. Джуманиязова Мухаббат (в соавторстве с Д.Рустамовой)
5. Методы и средства формирования нравственного воспитания детей .// Материалы республиканских научно-практических выпусков на тему «Актуальные вопросы инновационного и грамотного подхода к начальному образованию». Ташкент. 2020. 2-кн. 42-46 стр. Атаджанова Аноргуль
6. Задачи повышения культуры чтения и чтения в юном возрасте .// Материалы Международной научно-практической конференции о достижениях женщин в науке, образовании, культуре и развитии инновационных технологий. 2021, 21-22 мая. ТОМ 1. Город Джизак. Стр. Решебника 162 Атаджанова Аноргуль
7. Материалы республиканской научно-практической конференции «Использование практических заданий в творческой организации обучения родному языку» (Роль жизни и творчества Зокирджона Холмухаммад оглы Фурката в воспитании молодежи). Ташкент-декабрь 25, 2020. Тилавова Мунавара
8. Республиканская научно-практическая конференция «Актуальные вопросы методики узбекского языка», посвященная 70-летию Икрамова I. «Способы обучения стихам о временах года во 2-м классе» Материалы. (Книга 2. Разделы 2-6) Ташкент » ВНЕШИНВЕСТРОМ »2021 / стр. 396-399. Тилавова Мунавара
9. Использование практических заданий в работе над текстом на уроках начальной школы. (Материалы Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного и грамотного подхода к начальному образованию», 2020, Том I, стр. 248. ) Тилавова Мунавара
10. Преимущества использования передового зарубежного опыта в обучении.
(Материалы Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного и грамотного подхода к начальному образованию», Том II, 2020, с. 248) Тилавова Мунавара
11. Материалы республиканской онлайн-научно-практической конференции «Основная идея творчества Родины и народа - развитие науки в интересах народа» в рамках государственной программы «Год науки. Просвещение и цифровая экономика ».-Ургенч- 2020. Август стр. 331-333) Тилавова Мунавара12. Бошланғич таълим мактабларида математика ўқитишнинг методик системасига янгича ёндошув // Малака ошириш тизимида интеграция ва инновацион тафаккур уйғунлиги: муаммо ва ечимлар Республика илмий-амалий анжуман материаллари. – Қарши. 2020. – Б. 288-293. Худойназаров Э.М.
13. Роль гемеронимов в ономастической системе узбекского языка. - Материалы научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного и грамотного подхода к начальному образованию» Т.:2020,132-135b Сапаева Болжон
14. Использование практических заданий в творческой организации обучения родному языку. - Материалы научно-практической конференции «Роль жизни и творчества Зокирджона Холмухаммад оглу Фурката в воспитании молодежи» Т.:2020,132-135b Сапаева Болжон
15. Заголовки газет и их лингвистические особенности - Материалы Республиканской научно-практической онлайн-конференции «Наука, образование и цифровая экономика» в рамках Государственной программы «Год науки, просвещения и цифровой экономики» Ургенч, 10 июля 2020 г. , 329-331 -б Сапаева Болжон
16. Значение домашних заданий в обучении младших школьников самостоятельному мышлению. - Материалы Республиканской научно-практической онлайн-конференции «Наука в интересах народа» в рамках Государственной программы «Год науки, просвещения и цифровой экономики». «Ургенч 2020 10 июля, 324-327-б Сапаева Болжон
17. Диссертация опубликована в материалах Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного и компетентного подхода к начальному образованию» на тему «Дидактические возможности формирования базовых и научных компетенций у младших школьников». Давлетов Еркабой
18. Использование инновационной деятельности в образовательном процессе как одна из наиболее актуальных проблем современности - материалы Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного компетентностного подхода к начальному образованию». Бободжанов Махкам
19. Внедрение концепции уравнений на уроках математики в начальной школе и методика ее обучения - материал Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного компетентностного подхода в начальном образовании». Бободжанов Махкам
20. Ургенчский государственный университет на тему «Комплексные уроки математики и природоведения как фактор активизации учащихся», в материалах Республиканской научно-практической конференции «Актуальные вопросы инновационного и грамотного подхода к начальному образованию» в 2020 году опубликованы в октябре . Рагимова Фазилат
13. Rol' gemeronimov v onomasticheskoy sisteme uzbekskogo yazyka. - Materialy nauchno-prakticheskoy konferentsii «Aktual'nyye voprosy
Журнал ОТМ
1. Обогащение речи учащихся начальных классов на основе учебника «Чтение книги» // Тафаккур зиёси. Том 56. - Ургенч, 2020, стр. 64-66 Джуманиязова Мухаббат (в соавторстве с М.Бахтиёровой)
2. Формирование общечеловеческих ценностей у учащихся на уроках чтения // Тафаккур зиёси. Том 57. - Ургенч: Издательство «Хорезм Ёшлари», 2021, стр. 73-76 Джуманиязова Мухаббат (в соавторстве с Х.Оллабергановой)
3. Цели и задачи уроков начальной школы // Тафаккур зиёси. Том 57. - Ургенч: Изд-во Хорезм Ёшлари, 2021, стр. 80-82. Джуманиязова Мухаббат (в соавторстве с Ш. Мадаминовой)
4. Самостоятельная работа и их использование в начальных классах обучения родному языку // Tafakkur ziyosi. Том 58. - Ургенч: Издательство «Хорезм Ёшлари», 2021, стр. 62-64 Джуманиязова Мухаббат (в соавторстве с Е.Курбановой)
5. М Использование обучающих игр при изучении предмета лошадей в начальной школе. Интеллектуальное мышление. Сборник. Том 58. Издательство «Хорезмская молодежь». 2021. Страницы 67-70. Тилавова Мунавара
6. Тилавова М.Аллаёрова С. Организация обучения родному языку с помощью интегрированных уроков .. Тафаккур зиёси..Топлам, май 58. Издательство «Хорезм ёшлари». 2021 с. 34-36. Тилавова Мунавара
7. Использование ребусов на уроках родного языка начальной школы (Тафаккур зиёси. Научно-методический сборник 56 тт. Ургенч 2020, с. 69).
8. Экологическое образование и воспитание - актуальная проблема (Филологическое исследование. Ташкент 2020, с. 170-173). Тилавова Мунавара
9. Изучение произведений братских народов в начальной школе (Филологическое исследование. Ташкент 2020, с. 173-177). Тилавова Мунавара
10. Способы организации и проведения тестов по родному языку в 3 классе (Филологическое исследование. Ташкент 2020, стр. 152-156) Тилавова МунавараSholichilikka oid gidronimik indikatorlarning ishlatilishi. Tafakkur ziyosi. Urganch -2020 Pirmatova Ozoda
Ayrim sug'orish terminlari. “Ilm-fan taraqqiyoti xalq manfaati yo'lida” mavzusidagi konferentsiya materiallari. Urganch-2020 Pirmatova Ozoda
-12 статей опубликовано в университетских журналах
Всего:
В течение учебного года
-2 статьи в журнале SCOPUS
Учебники -2
-44 научных статьи в международных журналах
-2 на международных конференциях
- 16 статей в журнале ВАК
-35 статей в трудах конференции
-12 статей опубликовано в журналах ОТМ
O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI OLIY VA O‘RTA MAXSUS TA’LIM VAZIRLIGI
URGANCH DAVLAT UNIVERSITETI
“Tasdiqlandi”
O‘quv ishlari bo‘yicha prorektor __________dots. S. U. Xodjaniyazov
“____” ___________ 2020y
«MATEMATIKA»
FANINING ISHCHI O’QUV DASTURI
Ta’lim sоhasi:
|
|
110000 – Pedagogika
|
Ta’lim yo‘nalishi:
|
|
5111800 – Maktabgacha ta’lim
|
Umumiy o‘quv soati - 64 soat
Shu jumladan:
Ma’ruza – 12 soat ( 2 semestr-12 soat )
Amaliy mashg’ulotlar – 26 soat ( 2 semestr-26 soat )
Mustaqil ta’lim soati – 26 soat ( 2 semestr – 26 soat )
(1-kurs)
URGANCH – 2020
Fanning ishchi o’quv dasturi O’zbekiston Respublikasi Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligi 2018 yil “25” 08 dagi 744-sonli buyrug’i bilan (buyruqning 4-ilovasi ) tasdiqlangan «Matеmatika» fani dasturi asosida tayyorlangan.
Ishchi o’quv dasturi Urganch davlat universiteti kengashining 2019 yil “30” 08 dagi “1” – sonli bayoni bilan tasdiqlangan.
Tuzuvchi :
Sh.Sh.Xudayberganov - UrDU, “Maktabgacha ta’lim metodikasi”
kafedrasi o’qituvchisi.
Taqrizchilar:
S. J.Sabirov - UrDU, “Boshlang’ich ta’lim metodikasi”
kafedrasi katta o’qituvchisi.
E.Y.Davletov - UrDU, “Boshlang’ich ta’lim metodikasi”
kafedrasi katta o’qituvchisi.
UrDU Pedagogika
fakulteti dekani:
2019 yil «______» ___________________________ __________ J. Yarmetov.
(imzo)
«Maktabgacha ta’lim metodikasi»
kafedrasi mudiri:
2019 yil «______» _________________________ __________ X.Bekchanov.
(imzo)
I.O’quv fanining dolzarbligi va oliy kasbiy ta’limdagi o’rni.
Mustaqil respublikamizda yuz berayotgan siyosiy, iqtisodiy, ilmiy-texnikaviy va madaniybo’zgarishlar Xalq ta’limi tizimida ham o’z aksini topmoqda. O’zbekistonda uzluksiz ta’lim-tarbiya tizimini takomillashtirish, shu asosda ta’lim sifatini jahon andozalari darajasiga yetkazish ta’lim sistemasining eng dolzarb vazifasiga aylandi. Bu esa, barcha mutaxassisliklarni tayyorlash sifatini oshirishni ham taqozo etadi.
Mazkur dastur 5111800-Maktabgacha ta’lim yo’nalishi uchun qabul qilingan davlat ta’lim standarti, malaka talablari asosida “Matematika” fanidan tuzilgan bo’lib, to’plamlar nazariyasi, matematik mantiq elementlari, analitik geometriya, differensial va integral hisob, kombinatorika, ehtimolliklar nazariyasi va matematik statistika elementlari, tasodifiy hodisalar modellari qisqa kursini o’z ichiga oladi.
II. O‘quv fanining maqsadi va vazifasi.
Fanning maqsadi - talabalarda oliy matematika kursining nazariy asoslariga oid bilim, ko'nikma va malakalarni shakllantirishdan iborat.
Fanning vazifalari:
- < >
atrof borliqni o‘rganishdagi o‘rnini ochib berish;
talabalarga matematika kursining nazariy asoslarini o'rgatish, ularda
matematika kursini o‘zlashtirishlari uchun zarur ko'nikma va malakalarni shakilantirish;
-
talabalarni to’plamlar nazariyasi, matematik mantiq elementlar, matritsa haqida tushuncha , 2- va 3- tartibli determinantlar, chiziqli tenglamalar sistemasi, tekislikda va fazodagi to’g’ri burchakli koordinatalar sistemalari, to’g’ri chiziq va uning berilish usullari, funksiyaning limiti, limitlar haqida teoremalar, funksiya uzliksizligi, funksiya hosilasining ta’rifi, uning geometrik va mexanik ma’nosi, boshlang’ich funksiya va aniqmas integral ta’rifi, aniqmas integralning xossalari, integrallash jadvali, aniq integral, uning geometrik ma’nosi, xossalari, Nyuton-Leybnits formulasi, kombinatorika, ehtimollar nazariyasi va matematik statistika elementlari bilan tanishtirish;
- < >ishlashga o'rgatishdan iborat.
”Matematika” fani bo’yicha talabalarning bilim, ko’nikma va malakalariga quyidagi talablar qo’yiladi.
Talaba:
-
chekli va cheksiz to'plamlar va ularning xossalarini, mulohaza va predikatlarni bilish; matritsalar, determinantlar va ular ustida amallarni,analitik geometriya elementlarini bilish; elementar funksiyalarning tenglamasini, xossalarini, funksiya limiti ta’rifini, hosilaning ta’rifi, geometrik va mexanik ma’nosini, boshlang’ich funksiya, aniqmas va aniq integral ta’riflarini, kombinatorika, ehtimollar nazariyasi va matematik statistikaning boshlang’ich tushunchalari haqida tasavvurga ega bo’lishi;
-
chekli va cheksiz to'plamlar ustida amallar bajarish, fikrlar va predikatlar ustida mantiqiy amallarni bajara olish, determinantlarni hisoblash, chiziqli tenglamalar sistemasini yechish, to’g’ri chiziq tenglamalarini tuzish, yasash, elementar funksiyalarning grafigini yasay olish, eng sodda limitlarni hisoblay olish, funksiya hosilasini topish, aniqmas integrallarni topa bilish, aniq integralni hisoblash, aniq integralning tatbiqini geometrik masalalarda qo’llay olish, hodisalarning ehtimolini topish, tasodifiy miqdorlarning sonli xarateristikalarini hisoblay olish bilish va ulardan foydalana olish;
-
to’plamlar ustida amallar bajarish, haqiqiy sonlar ustida amallar bajarish, to’gri va noto’g’ri muhokamalarni farqlay olish, ikki nuqta orasidagi masofani toppish, elementar funksiyalarning grafigini yasay olish ko’nikmalariga ega bo’lish;
Semestr bo‘yicha soatlar taqsimoti:
Kurs
|
Semestr
|
Ma’ruza
|
Amaliy mashg‘ulot
|
Mustaqil ta’lim
|
1
|
2
|
12
|
26
|
26
|
Jami:
|
|
12
|
26
|
26
|
III.Asosiy nazariy qism.(Ma’ruza mashg’ulotlari)
|
1-MODUL. TO‘PLAMLAR NAZARIYASI VA MATEMATIK MANTIQ ELEMENTLARI
|
|
1
|
1-Mavzu:Matematika fanining predmeti. To‘plam va ular ustida amallar. Kompleks sonlar to‘plami, kompleks sonning moduli, xossalari va geometrik talqini.
|
2
|
2
|
2-Mavzu:Matematik mantiq elementlari. Mulohazalar va ular ustida amallar.
|
2
|
|
2-MODUL. ALGEBRA VA ANALITIK GEOMETRIYA ELEMENTLARI
|
|
3
|
3-Mavzu:Analitik geometriya elementlari. Matritsa haqida tushuncha. Matritsalarning tengligi. Matritsalar ustida amallar. Ikkinchi va uchinchi tartibli determinant, uning xossalari. Kramer formulalari.
|
2
|
|
3-MODUL. DIFFERENSIAL VA INTEGRAL HISOB
|
|
4
|
4-Mavzu:Funksiya va uning berilish usullari, funksiyalarning juft-toqligi, davriyligi, grafigi. Funksiyaning limiti, limitlar haqida teoremalar. Funksiya hosilasining ta’rifi, uning geometrik va mexanik ma’nosi, differensiallash qoidalari. Hosilani amaliy masalalarni yechishga tatbiqi.
|
2
|
5
|
5-Mavzu:Boshlang’ich funksiya. Aniqmas integral ta’rifi, xossalari. Integrallash jadvali. Integrallash usullari. Aniq integral, uning geometrik ma’nosi, xossalari. Nyuton-Leybnits formulasi. Aniq integralni hisoblash usullari. Aniq integralning tatbiqlari.
|
2
|
|
4-MODUL. EHTIMOLLAR NAZARIYASI VA MATEMATIK STATISTIKA ELEMENTLARI
|
|
6
|
6-Mavzu:Ehtimollar nazariyasining kelib chiqishi, asosiy tushunchalar, ehtimollikning ta’rifi. Shartli va shartsiz ehtimollar, to‘la ehtimollik, Bayes formulasi. Matematik statistika elementlari. Bosh va tanlanma to‘plam. Gistogramma va poligon. Statistik gipotezalar va uni tekshirishning statistik usullari.
|
2
|
|
Jami:
|
12
|
IV.Amaliy mashg‘ulotlarning mazmuni
№
|
1.TO‘PLAMLAR NAZARIYASI VA MATEMATIK MANTIQ ELEMENTLARI
|
|
1
|
To‘plamlar va ular ustida amallar. Berilgan sonli to‘plamlarni son o‘qida tasvirlash . To‘plamlarni Eyler-Venn diagrammalari yordamida tasvirlash.
|
2
|
2
|
To‘plamlarning birlashmasi, kesishmasi, ayirmasi, to‘ldiruvchi to‘plamni va Dekart ko‘paytmasini topishga doir misollar.
|
2
|
3
|
Mulohazalar va predikatlar ustida amallar.
|
2
|
|
2.ALGEBRA VA ANALITIK GEOMETRIYA ELEMENTLARI
|
|
4
|
Tekislikda va fazodagi to‘g‘ri burchakli dekart koordinatalar sistemasida nuqtaning koordinatalarini va ikki nuqta orasidagi masofani topish, kesmani berilgan nisbatda bo‘lish.
|
2
|
5
|
Chiziqli tenglamalar sistemasini yechish. Matritsalar ustida amallar.
|
2
|
6
|
Determinantlarni hisoblash. Kramer formulasi yordamida chiziqli tenglamalar sistemasini yechish.
|
2
|
|
3. DIFFERENSIAL VA INTEGRAL HISOB
|
|
7
|
Funksiyaning aniqlanish sohasini topish, asosiy elementar funksiyalarning grafigini yasash.
|
2
|
8
|
Funksiyaning limitini hisoblash.
|
2
|
9
|
Funksiya hosilasini topish.
|
2
|
10
|
Boshlang‘ich funksiyani topish. Aniqmas integralni hisoblash.
|
2
|
11
|
Aniq integralni Nyuton-Leybnits formulasi yordamida hisoblash. Aniq integralning tatbiqlariga oid misollar yechish.
|
2
|
|
4. EHTIMOLLAR NAZARIYASI VA MATEMATIK STATISTIKA ELEMENTLARI
|
|
12
|
Kombinatorika elementlari va ularning ehtimollar nazariyasi masalalarini yechishda qo‘llash. Hodisaning ehtimolini topish.
|
2
|
13
|
Statistik gipotezalar va uni tekshirishning statistik usullari.
|
2
|
|
Jami:
|
26
|
V.MUSTAQIL ISH TОPSHIRIQLARI MAZMUNI.
Talaba mustaqil ta’limni tayyorlashda fanning xususiyatlarini hisobga olgan holda quyidagi shakllardan foydalanish tavsiya etiladi:
-darslik va o’quv qo’llanmalar bo’yicha fan boblari va mavzularini o’rganish;
-tarqatma materiallar bo’yicha ma’ruzalar qismini o’zlashtirish;
-avtomatlashtirilgan o’rgatuvchi va nazorat qiluvchi tizimlar bilan ishlash;
-maxsus adabiyotlar bo’yicha fan bo’limlari yoki mavzulari ustida ishlash;
-masofaviy ta’lim.
Mustaqil ta’lim tоpshiriqlarni bajarishda talabalar nazariy matеriallarni bilish bilan bir qatоrda o‘zlarining matеmatik madaniyatlarini оshirmоqlari, misоl va masalalarning yеchimi to‘g‘ri, aniq va tushunarli yoza оlishlari lоzim. Shunday qilib, mustaqil ta’lim tоpshiriqlaridagi misоl va masalalarni yеchish uchun talaba mavzuni yaхshilab o‘rganib, dastur matеriallarini o‘zlashtirishlari, dasturga asоslangan misоl va masalalarni yеchib, malaka hоsil qilishlari shart.
Mustaqil ta’lim tоpshiriqlaridagi misоl va masalalarni yеchish jarayonida yuritiladigan fikr va mulохazalar har bir talaba tamоnidan tеgishli ta’riflar, aksiоmalar, tеоrеmalar va qоidalar bilan asоslanishi kеrak.
№
|
Mavzu
|
Ajratil gan soat
|
1
|
Matematika fanining predmeti. Matematika rivojlanishining asosiy bosqichlari. Algebra fanining vujudga kelishi va rivojlanishi.
|
2
|
2
|
Sonli to‘plamlar, haqiqiy sonlar to‘plami, haqiqiy sonning moduli, xossalari va geometrik talqini.
|
2
|
3
|
Kompleks sonning moduli, xossalari va geometrik talqini.
|
2
|
4
|
Tekislikda va fazodagi to’g’ri burchakli dekart koordinatalar sistemasi.
|
2
|
5
|
Tekislikda to’g’ri chiziq tenglamalari.
|
2
|
6
|
Ikkinchi tartibli egri chiziqning ta’rifi. Aylana. Ellips. Giperbola. Parabola.
|
4
|
7
|
Ikkinchi tartibli sirtning ta’rifi. Sfera. Ellipsoid. Giperboloid. Paraboloid.
|
4
|
8
|
Asosiy elementar funksiyalar, ularning xossalari. Funksiyalarning juft- toqligi, davriyligi, grafigi.
|
4
|
9
|
Hosila yordamida funksiyani tekshirish va grafigini yasash.
|
2
|
10
|
Statistik gipotezalarni tekshirishda axborot texnologiyalaridan foydalanish.
|
2
|
|
Jami:
|
26
|
Fanning o'quv rejadagi boshqa fanlar bilan o'zaro bog'liqligi va uslubiy
jihatdan uzviy ketma-ketligi.
Matematika fani tabiiy-ilmiy fan hisoblanib, gumanitar fakultetlarda 2-semestrda o'qitiladi.
Matematika fani boshqa fanlar bilan uzviy bog'lanadi. Predmetlararo bog'lanishni to'g'ri amalga oshirish uchun o'qituvchi har bir fakultet xususiyatlarini hisobga olishi juda muhimdir.
Ma'ruzada matematika fanining asosiy ilmiy izlanishlari natijalariga tayangan holda, ilg'or o'qituvchilarning ish tajribasi bilan boyitilgan holda materiallar bayon qilinadi. Bu mashg'ulotlarda talabalar turli metodik yo'nalishga oid ma'ruzalar eshitish va bunda har bir mavzuga qay yo'sinda yondoshish muhim ahamiyatga ega ekanligini har tomonlama muhokama qilish bilan ham shug'ullanadilar. Talabalar o'z ma'ruzalarida shaxsiy mulohazalari, kuzatishlaridan bemalol foydalanish imkoniyatiga ega bo'ladilar.
Fanni o'qitishda zamonaviy axborot va pedagogik texnologiyalar
O'qitish texnologiyasi ma'lum predmet, mavzu va savollar doirasidagi aniq o'quv materialini o'zlashtirish yo'lini muayyan texnologiya atrofida ifoda etadi. Unda ko'proq xususiy metodika bilan bog'lanish xususiyatlari ochib beriladi. Pedagogik texnologiya esa ma'lumot texnologiyasini joriy etish taktikasini ifodalaydi va "o'qituvchi — pedagogik jarayon — talaba" funksional tizim qonuniyatlariga tegishli bilimlar asosida yoritilishi haqida bilim beriladi.
Talabalarga ma'ruzalarni bayon qilish jarayonida texnik vositalardan unumli foydalanish, grafaproektor yordamida slaydalardan va elektron darslik yoki boshqa texnik vositalardan foydalanishda pedagogik texnologiya yutuqlari, axborot texnologiyalaridan foydalanish ko'zda tutiladi. Talabalar nazariy va amaliy mashg'ulotlar jarayonida olgan bilimlari asosida zaruriy ko'nikmalarni egallaydilar. Ma'ruza va boshqa turdagi mashg'ulotlar turli o'quv ko'rgazma qurollari va texnik vositalar bilan jihozlanishi kerak. O'qituvchilarini zamon talabi darajasida tayyorlashda matematika darsi talabalarning amaliyoti, ularning mustaqil ishlarini to'g'ri tashkil qilish, seminarlar tashkil qilish, anjumanlarga jalb qilish kabilarda ham ahamiyati katta
UMUMIY SAVOLLAR
-
To‘plam tushunchasi. To‘plamning elementi. Bo‘sh to‘plam. Chekli va cheksiz to‘plamlarga misollar.
-
To‘plamlarning berilish usullari. Teng to‘plamlar. To‘plam osti. Universal to‘plam.
-
Eyler-Venn diagrammalari. To‘plamlar orasidagi munosabatlar.
-
To‘plamlarning kesishmasi, uning tasviri va xossalari.
-
To‘plamlarning birlashmasi, uning tasviri va xossalari.
-
Ikki to‘plamning ayirmasi, universal to‘plamgacha to‘ldiruvchi to‘plam, tasviri va xossalari.
-
To‘plamlarning dekart ko‘paytmasi va uning xossalari. Sonli to‘plamlar dekart ko‘paytmasi tasviri.
-
To‘plamlarni o‘zaro kesishmaydigan to‘plam ostilariga (sinflarga) ajratish tushunchasi ta’rifi. To‘plamlarni sinflarga ajratishga oid misollar.
-
To‘plamlarni bitta, ikkita va uchta xossaga ko‘ra sinflarga ajratish.
-
Ikkita to‘plamelementlariorasidagimoslik.Moslikninggrafiva grafigi. Moslik turlari.
- < >
To‘plamdagi munosabat, uning xossalari. Munosabatning grafi va grafigi.
-
Ekvivalentlik munosabati. Ekvivalentlik munosabatining to‘plamlarni sinflarga ajratish bilan aloqasi.
-
Tartib munosabati va uning to‘plamni tartiblash bilan aloqasi.
- < >
Neytral, yutuvchi va simmetrik elementlar va ularga misollar.
-
Yarim gruppa, gruppa, holqa va maydon tushunchalari va ularga misollar.
-
Kombinatorika masalalari. Yig‘indi qoidasi va uning kombinatorika masalalarini yechishga tatbiqi.
-
Ko‘paytma qoidasi va uning kombinatorika masalalarini yechishga tatbiqi.
-
Takrorlanadigan va takrorlanmaydigan o‘rinlashtirishlar va ularga oid masalalar.
-
Tartiblangan to‘plamlar va takrorlanmaydigan o‘rin almashtirishlar soni, ulaga oid masalalar.
-
Takrorlanmaydigan gruppalashlar soni, hisoblash formulasi va xossalari, ularga oid masalalar.
-
Takrorlanmaydigan gruppalashlarning xossalari. Paskal uchburchagi.
-
Chekli to‘plamlarning to‘plam ostilari soni va uning takrorlanmaydigan gruppalashlar soni bilan aloqasi.
-
Matematik tushuncha. Tushunchaning hajmi va mazmuni.
-
Tushunchani ta’riflash usullari va ularga misollar.
-
Mulohaza. Mulohazalarga misollar. Mulohazaning inkori.
-
Mulohazalar kon’yunksiyasi va uning xossalari. Rostlik jadvali.
-
Mulohazalar diz’yunksiyasi va uning xossalari. Rostlik jadvali.
-
Mulohazalar va uning xossalari. Rostlik jadvali.
-
Mulohazalar implikatsiyasi. Rostlik jadvali.
- < >< >
Funksiya tushunchasi. Sonli funksiyalar. Funksiyaning berilish usullari.
-
Funksiya limiti. Funksiyaning uzluksizligi. Elementar funksiyalar uzluksizligi.
-
Limitlar haqida teoremalar.
-
Limitlarni hisoblash usullari. Ajoyib limitlar.
-
Hosila tushunchasiga olib keladigan masalalar.
-
Funksiyaning hosilasi. Differensiallash qoidalari.
-
Elementar funksiyalar hosilalarini hosila ta’rifiga ko‘ra topish.
-
Hosilani funksiyani tekshirishga tadbig‘i.
-
Aniqmas intefal va uning xossalari.
-
Aniqmas integralni hisoblash usullari.
-
Integrallash jadvallari.
-
Aniq integral tushunchasiga olib keladigan masalalar.
-
Aniq integralning ta’rifi, xossalari, hisoblash usullari.
-
Aniq integralning geometriyaga, fizikaga va mehanikaga tadbig‘i.
-
O‘zgaruvchili ifoda, uning aniqlanish sohasi. Ifodalarni ayniy shakl almashtirish. Ayniyat.
-
Ikki o‘zgaruvchi tenglamalar sistemasi, ularni yechish usullari.
-
Ikki va uch noma’lumli chiziqli tenglamalar sistemasining matritsasi. Matritsalar ustida amallar.
-
2-3-tartibli determinantlar va ularning xossalari. Kramer formulasi.
-
Tekislikda chiziq tenglamasi haqida tushuncha. To‘g‘ri chiziqning umumiy tenglamasi, burchak koeffitsientli tenglamasi, kesmalar bo‘yicha tenglamasi.
“Maktabgacha ta’lim metodikasi” kafedrasida o’qitiladigan “Matematika” fani bo’yicha talabalar bilimini baholashning umumiy mezoni.
Baholash mezonlari
I. O‘QUV SOATLARI
Ushbu fan 1semestr davomida o‘qitiladi va o‘quv soatlari quyidagicha:
Kurs
|
Semestr
|
Ma’ruza
|
Amaliy mashg‘ulot
|
Mustaqil ta’lim
|
1
|
2
|
12
|
26
|
26
|
Jami:
|
|
12
|
26
|
26
|
II. NAZORAT TURLARI
2-SEMESTR:
2.1. Ushbu semestrda fandan talabalar bilimini nazorat qilish oraliq va yakuniy nazorat turlarini o‘tkazish orqali amalga oshiriladi.
2.2. Oraliq nazorat 2-semestrning 13-14 haftasida talabaning bilim va amaliy ko‘nikmalarini baholash maqsadida o‘quv mashg‘ulotlari davomida 1 marta o‘tkaziladi.
2.3. Talabaning amaliy mashg‘ulotlari va mustaqil ta’lim topshiriqlarini bajarishi, shuningdek uning ushbu mashg‘ulotlardagi faolligi fan o‘qituvchisi tomonidan baholab boriladi. Baholash III-bo‘limda nazarda tutilgan mezonlar asosida quyidagi sonda amalga oshiriladi:
Mashg‘ulot turi
|
Baholashlar soni
|
Amaliy
|
2 marta
|
Mustaqil ta’lim
|
1 marta
(referat)
|
2.4. Talabani oraliq nazorat turi bo‘yicha baholashda 1 ta nazariy savol(shu mavzuga doir misol ham beriladi) ga yozma ish javobi baxosi (III-bo‘limda nazarda tutilgan mezonlar asosida) hamda uning o‘quv mashg‘ulotlari davomida olgan baholari o‘rtachasi hisoblanib yaxlitlab qo‘yiladi.
2.5. Yakuniy nazorat turi semestr yakunida ushbu fan bo‘yicha talabaning nazariy bilim va amaliy ko‘nikmalarini o‘zlashtirish darajasini aniqlash (III-bo‘limda nazarda tutilgan mezonlar asosida) maqsadida 3 ta savol berish orqali yozma shaklda o‘tkaziladi:
1 savol: nazariy
2 savol: nazariy
3 savol: amaliy
Yakuniy nazorat turini o‘tkazish ushbu shakli kafedra tomonidan belgilangan.
Talabalarning bilimi quyidagi mezonlar asosida:
talaba mustaqil xulosa va qaror qabul qiladi, ijodiy fikrlay oladi, mustaqil mushohada yuritadi, olgan bilimini amalda qo‘llay oladi, fanning (mavzuning) mohiyatini tushunadi, biladi, ifodalay oladi, aytib beradi hamda fan (mavzu) bo‘yicha tasavvurga ega deb topilganda — 5 (a’lo) baho;
talaba mustaqil mushohada yuritadi, olgan bilimini amalda qo‘llay oladi, fanning (mavzuning) mohiyatni tushunadi, biladi, ifodalay oladi, aytib beradi hamda fan (mavzu) bo‘yicha tasavvurga ega deb topilganda — 4 (yaxshi) baho;
talaba olgan bilimini amalda qo‘llay oladi, fanning (mavzuning) mohiyatni tushunadi, biladi, ifodalay oladi, aytib beradi hamda fan (mavzu) bo‘yicha tasavvurga ega deb topilganda — 3 (qoniqarli) baho;
talaba fan dasturini o‘zlashtirmagan, fanning (mavzuning) mohiyatini tushunmaydi hamda fan (mavzu) bo‘yicha tasavvurga ega emas deb topilganda — 2 (qoniqarsiz) baho bilan baholanadi.
TALABALAR BILIMINI BAHOLASHDA UMUMIY QOIDALAR
1. Talabalar bilimini baholash 5 baholik tizimda amalga oshiriladi.
2. YAkuniy nazorat, Fizika matematika fakulteti fakultet dekani tomonidan ishlab chiqilgan (o‘quv ishlari bo‘yicha prorektor tasdiqlagan) YAkuniy nazorat turlarini o‘tkazish jadvaliga muvofiq o‘tkaziladi.
3. YAkuniy nazorat turini o‘tkazish va mazkur nazorat turi bo‘yicha talabaning bilimini baholash o‘quv mashg‘ulotlarini olib bormagan professor-o‘qituvchi tomonidan amalga oshiriladi.
Tegishli fan bo‘yicha o‘quv mashg‘ulotlarini olib borgan professor-o‘qituvchi yakuniy nazorat turini o‘tkazishda ishtirok etishi taqiqlanadi.
4. Agar ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi tomonidan nazorat turlarini o‘tkazilish tartibi buzilganligi aniqlangan hollarda, o‘tkazilgan nazorat turlarining natijalari bekor qilinishi hamda tegishli nazorat turi qaytadan o‘tkazilishi mumkin.
5. Talaba tegishli fan bo‘yicha yakuniy nazorat turi o‘tkaziladigan muddatga qadar oraliq nazorat turini topshirgan bo‘lishlari shart.
6. Oraliq nazorat turini topshirmagan, shuningdek ushbu nazorat turi bo‘yicha «2» (qoniqarsiz) baho bilan baholangan talaba yakuniy nazorat turiga kiritilmaydi.
YAkuniy nazorat turiga kirmagan yoki kiritilmagan, shuningdek ushbu nazorat turi bo‘yicha «2» (qoniqarsiz) baho bilan baholangan talaba akademik qarzdor hisoblanadi.
7. Talaba uzrli sabablarga ko‘ra oraliq va (yoki) yakuniy nazorat turiga kirmagan taqdirda ushbu talabaga tegishli nazorat turini qayta topshirishga fakultet dekanining farmoyishi asosida ruxsat beriladi.
8. Talaba oraliq va (yoki) yakuniy nazorat turini birinchi marta qayta topshirishdan o‘ta olmagan taqdirda, fakultet dekani tomonidan komissiya tuziladi. Komissiya tarkibi tegishli fan bo‘yicha professor-o‘qituvchi va soha mutaxassislari orasidan shakllantiriladi.
Ikkinchi marta oraliq va (yoki) yakuniy nazorat turini o‘tkazish va talabani baholash mazkur komissiya tomonidan amalga oshiriladi.
9. Berilgan muddat davomida mavjud bo‘lgan qarzdorlikni topshira olmagan talaba bo‘yicha fakultet dekani bildirgi bilan oliy ta’lim muassasasi rektorini (boshlig‘ini, filial direktorini) xabardor qiladi va ushbu talaba rektor (boshliq, filial direktori) buyrug‘i asosida kursdan qoldiriladi.
10. Talaba baholash natijasidan norozi bo‘lgan taqdirda, baholash natijasi e’lon qilingan vaqtdan boshlab 24 soat davomida apellyasiya berishi mumkin. Talaba tomonidan berilgan apellyasiya fakultet dekani tomonidan tashkil etiladigan Apellyasiya komissiyasi tomonidan 2 kun ichida ko‘rib chiqiladi. Talabaning apellyasiyasini ko‘rib chiqishda talaba ishtirok etish huquqiga ega. Apellyasiya komissiyasi talabaning apellyasiyasini ko‘rib chiqib, uning natijasi bo‘yicha ushbu semestrda fanni o‘zlashtirgani yoki o‘zlashtira olmagani ko‘rsatilib qaror qabul qiladi, qarorni fakultet dekani va talabaga etkazilishini ta’minlaydi.
11. Nazorat turi bo‘yicha talabaning bilimi «3» (qoniqarli) yoki «4» (yaxshi) yoxud «5» (a’lo) baho bilan baholanganda, nazorat turini qayta topshirishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Darsda qo’llaniladigan zamonaviy pedagogik texnologiyalar.
Ma’ruza mashg’ulotlarda foydalaniladigan zamonaviy pedagogik texnologiyalar.
1. Kеys-stadi tехnоgiyasi asоsida
2. Lоyihaviy ta’lim tехnоlоgiyasi
3. Nilufar guli
4. Rеzyumе tехnоlоgiyasi
5. Lоyiхalashtirsh tехnоlоgiyasi
6. Akliy хujum
Amaliy mashg`ulotlarda foydalaniladigan pedagogic texnologiyalar.
1. Kеys –stadii tехnоlоgiyasi
2. 6х6х6 mеtоdi
3. F S M U tехnоlоgiyasi
4. T-jadval, Vеnn diagrammasi,
5. Baliq sklеti
Kursni o`qitishning zamonaviy texnik va kompyuter vositalari.
Jihozlar va uskunalar, moslamalar: elektron doska -Hitachi,
LCD-monitor,
elekitron ko’rsatgich (ukazka).
video-audio uskunalar: video va audiomagnitofon, mikrofon, kolonkalar.
kompyuter va multimediali vositalar: kompyuter,
Dell tipidagi proyektor, DVD-diskovod,
Web-kamera, video-ko’z (glazok).
VI.Asosiy va qo’shimcha o’quv adabiyotlar hamda axborot manbalari .
Asosiy adabiyotlar
-
Abdullayeva B.S., Rajabov F., Masharipova S. Oliy matеmatika asoslari. Darslik. T.: Iqtisod-Moliya, 2011. 392b.
-
Xamedova N.A, Ibragimova Z, Tasetov T. Matеmatika. Darslik. T.: Turon-iqbol, 2007. 363b.
-
Н.А.Хамедова, А.В.Садыкова, И.Ш.Лактаева. Maтемaтикa. Учебное пособие. Т.: Жахон-принт, 2007.
-
David B. Surowski. Advanced High-School Mathematics. Shanghai American School, 2011.
-
Herbert Gintis, Mathematical Literacy for Humanists, Printed in the United States of America, 2010.
Qo‘shimcha adabiyotlar
- < >< >< >
Ш.Мирзиёев Танқидий таҳлил, қатъий тартиб-интизом ва шахсий жавобгарлик-ҳар бир раҳбар фаолиятининг кундалик қоидаси бўлиши керак. Тошкент –“Ўзбекистон” -2017.104 Б.
-
2017-2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича Ҳаракатлар стратегияси. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги ПФ-4947 сонли Фармони.
-
Ўзбекистон Республикаси Конститутцияси – Т.: Ўзбекистон, 2014. -46 б.
-
Abdullayeva B.S., Sadikova A.V., Muxitdinova M.N., Toshpo‘latova M.I. Matematika. TDPU. (Boshlang‘ich ta’lim va sport-tarbiyaviy ish bakalavriyat ta’lim yo‘nalishi talabalari uchun darslik). Toshkent-2014, 390 bet.
-
Hikmatov A, Toshmetov T, Karasheva G, “Matеmatik analizdan mashqlar to‘plami”. T.: O‘qituvchi. 1993.
- < > В.Т., Голицына М.Г., Калашникова Е.С., Новикова И.С. Математика (Дифференциальное исчисление функций одной переменной. Аналитическая геометрия. Линейная алгебра). Москва: МГУНГ им. И.М. Губкина, 2003. (http://eqworld.ipmnet.ru/ru/library/mathematics/calculus.htm)
Гмурман В.Е. Теория вероятностей и математическая статистика / учебное пособие / Москва, Высшая школа, 2003. 480 c.
-
William F. Trench. Introduction to real analysis. / Library of Congress Cataloging-in-Publication Data / Trinity University San Antonio, TX, USA. 2003. 583 p. (http://eqworld.ipmnet.ru/ru/library/books/Trench2003en.pdf)
Elektron ta’lim resurslari
1. www.tdpu.uz
2. www.pedagog.uz
3. www.edu.uz
5. www.natlib.uz (A.Navoiy nomidagi O‘z.MK)
6. ziyonet.uz-Ziyonet axborot-ta’lim resurslari portal